Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Ved bestilling af varer på iPerlen accepterer du nedenstående aftalevilkår. Herudover refereres til dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler, herunder reglerne om forbruger køb.

Priser og særlige tilbud

Alle priser på iPerlen er vist som dagspriser. Priserne er i danske kroner inklusiv moms og øvrige afgifter. Leveringsomkostningerne opkræves pr. forsendelse og kan variere afhængig af valgt leveringsmetode, samlet købssum mm. Leveringsmetoden vælges under bestillingsforløbet og omkostningerne beregnes og fremgår inden gennemførelsen af købet.

Ved køb over et bestemt beløb tilbyder iPerlen gratis forsendelse, det aktuelle beløb og forsendelsesmetoden vil altid fremgå af hjemmesiden.

iPerlen kører jævnligt kampagner med specielle tilbud og forbeholder sig ret til at begrænse antal købte enheder pr. kunde, hvilket også vil være tydeligt beskrevet i den enkelte vares produkttekst. Den mail der automatisk udsendes efter ordren er modtaget, er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke en accept på at handlen gennemføres. I de tilfælde, hvor ordremængden ikke accepteres, vil kunden blive kontaktet af en repræsentant fra iPerlen hurtigst muligt.

Der tages altid forbehold for tastefejl, evt. udsolgte varer, prisændringer fra leverandørerne samt ændringer i dansk moms og afgifter.

Betaling

Der kan i vores webshop betales med følgende betalingskort: Dankort, eDankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Elektron, Eurocard/MasterCard, MasterCard Debet, Maestro, Diners Club og JCB. Der betales pt. ingen kortgebyr på hjemmesiden.

Pengene trækkes først på kundens konto, når varerne afsendes til den ønskede leveringsadresse. Er det ikke muligt for iPerlen at hæve beløbet for en given ordre, vil denne ordre blive annulleret og slettet. Såfremt kunden stadig ønsker den valgte ordre leveret, skal bestillingen foretages på ny med ny leveringsdato.

Fakturaen sendes via e-mail. Fakturaen indeholder ikke følsomme oplysninger men det vil dog altid fremgå hvem fakturerings- og leveringsadresse samt valgte betalingsmetode.

Sikkerhed ved betaling

Ved betaling vil overførslen af dine kortinformationer og det aftalte beløb ske i krypteret form (SSL) via QuickPay som er en af PBS/NETS godkendte betalingsløsninger.

Da transaktionen er beskyttet med kryptering (SSL) er dine kortinformationer hverken synlige for iPerlen eller tredjepart. Når vi hæver ordrebeløbet på din konto, vil vi aldrig kunne komme til at trække mere end det beløb, du har accepteret ved din bestilling. Retsligt er du stillet således, at du kan få pengene tilbage hvis:

 

• Varen ikke leveres.

• Du benytter dig af din fortrydelsesret – se afsnittet om fortrydelse og returnering.

• Der hæves penge fra din konto, uden din forudgående accept.

Personoplysninger

De personoplysninger du indtaster på iPerlen i forbindelse med en ordre eller oprettelse af din personlige profil, behandles i overensstemmelse med gældende dansk lov. Vi gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling - herunder e-mail og varedata, som vedrører dig. Alle kundeoplysninger og informationer om ordrer bliver behandlet strengt fortroligt, og vil aldrig blive videregivet til tredjepart.

I henhold til dansk lovgivning gemmes oplysningerne i fem år. Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, giver du dit samtykke til at modtage vores nyhedsbrev på den tilmeldte e-mail-adresse. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet igen, hvorefter din e-mail-adresse vil blive fjernet fra listen.

Som registreret kunde kan du altid gøre indsigelse imod registreringen. Desuden kan du ved skriftlig henvendelse få fuld indsigt i dine oplysninger. En sådan modsigelse / forespørgsel skal underskrives og fremsendes til:

 

iPerlen

Blegdamsvej 12B

DK-2200 Købenahvn N

 

Alternativt kan du e-maile en scannet kopi til kontakt@iPerlen

Cookies

iPerlen benytter cookies til at forbedre din oplevelse på vores hjemmeside. Læs mere om vores brug af cookies her: Brug af cookies.

Levering og Leveringstid

Du kan vælge at få dine bestilte varer leveret direkte til din privat- eller firmaadresse.

Alle ordre der bestilles på hverdage inden kl. 14.00 ekspederes og afsendes samme dag såfremt varerne er på lager. Ordre der er bestilt efter kl. 14.00 afsendes på næste kommende hverdag såfremt varerne er på lager.

iPerlen kan ikke drages til ansvar i forbindelse med forsinkelser i leveringen da vi benytter eksterne leverandører som bl.a. Post Danmark. Bliver varen væk under leveringen eller forsinket i meget lang tid, fremsender vi naturligvis en ny ordre uden beregning for kunden.

Bemærk: Der tages forbehold for udsolgte varer og ufremkommeligt vejr, ligesom der kan forekomme længere leveringstid i spidsbelastede perioder.

Fortrydelse af køb og returnering

Du har 14 dages fortrydelsesret efter modtagelsen af varen hvor du kan fortryde dit køb. Ved fortrydelse skal varen være i væsentligt samme stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original og intakt emballage. Du må gerne pakke varen ud og afprøve den, så længe dette ikke forringer varens salgsværdi.

Som kunde hæfter du selv for omkostningerne ved returnering af varen.

Ved fortrydelse af købet skal du gå ind på iPerlen og logge ind på din konto. Når du er logget ind kan du under ordreoversigt vælge detaljer for den aktuelle ordre du ønsker at returnere. Du kan nu markere de varer fra ordren du ønsker at returnere og tilføje en kort forklaring af årsagen, når du har valgt hvad der skal returneres trykker du blot på knappen ”Opret en RMA”.

Du vil nu modtage en e-mail når iPerlen har behandlet din returanmodning, såfremt returanmodningen er accepteret skal den dannede returlabel udskrives og vedlægges din returpakke. Du finder din returlabel ved at logge ind på din konto ved iPerlen og trykke på returvarer i menuen til venstre. Her vælger du den aktuelle ordre der skal returneres og udskriver den tilknyttede kvittering – som er den returlabel der skal fremsendes sammen med din returpakke.

Nu pakker du blot varerne ned i en kasse sammen med returlabel, husk at det skal pakkes forsvarligt ind så det ikke tager skade under vejs. Returnering er sket rettidigt såfremt du har overdraget varerne til postvæsnet eller andet fragtfirma senest 14 dage efter modtagelsen.

Pakken skal fremsendes til følgende adresse:

 

iPerlen

Blegdamsvej 12B

DK-2200 Købenahvn N

Reklamationer

Når du modtager dine varer, skal du kontrollere for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du være ekstra opmærksom på eventuelle skader på indholdet. Alle transportskader skal meddeles inden for 2 hverdage.

iPerlen yder ingen erstatning eller garanti for belægningen på solgte smykker. Dette skyldes at belægningens levetid i høj grad afhænger af hvorledes smykket behandles.

Hvis du vil returnere en beskadiget vare, bedes du benytte samme fremgangsmåde som beskrevet under ”Fortrydelse af køb og returnering”. Du må her meget gerne tilføje en kort beskrivelse af fejlen eller skaden, når du skal angive årsagen til returneringen. Forløbet vil herefter foregå som ved en almindelig returanmodning.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp skal du endeligt ikke tøve med at kontakte os.

Værneting

Købs- og leveringsbetingelser for iPerlen er underkastet dansk ret og enhver tvist mellem køberen og iPerlen, i anledning af køberens køb af varer fra iPerlen, skal afgøres ved retten i København.